Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів.
Романтика
пригод і подорожей в романі
Мета: ознайомити з
окремими сторінками біографії Стівенсона та історією створення роману;
розвивати навички аналізу художнього твору; сприяти вихованню інтересу до
пригодницької літератури.
Р.Л.Стівенсон не просто розповідає
про пригоди і подорожі,
він хоче більшого – дослідити
природу людської душі.
В. Пузій
Хід уроку
I.
Мотивація
навчальної діяльності.
На минулому уроці ми читали вірш Ш.
Петефі, в якому він оспівує мужню людину, сміливу, вірну, чесну, яка не гнеться
в боротьбі з життєвими перешкодами. Саме про таку людину, надзвичайного
життєлюба і оптиміста, любителя пригод і подорожей ми поговоримо та
познайомимось з пригодами героїв його роману.
II.
Робота за темою
Оголошення теми, епіграфу.
Перегляд презентації з коментарями
учнів.
Актуалізація опорних знань.
Повторення понять роман, пригодницька
література.
Гра «Словник моряка»(з’єднати слово з
його значенням).
Перевірка знання тексту роману – прийом
«Вірю – не вірю»
1.
Таверна батьків Джіма називалась «Веселий Роджер».
2.
Чорну мітку капітану приніс пірат П’ю.
3.
Доктор Лівсі врятував капітана за допомогою
кровопускання.
4.
Сквайр Трелоні мав великий досвід у доборі команди
корабля.
5.
Джім поплив на острів одразу разом з піратами.
6.
Біллі Бонс завжди поводився «тихо як миша».
Аналіз першої частини роману. Бесіда –
-
Чи сподобався роман?
-
Де відбувається дія?
-
Чому капітан здається загадковим Джімові?
-
Яку деталі зовнішності вказують на його минуле?
-
Чому він вибрав саме цей заїзд?
-
Яке доручення дав Джімові?
-
Для чого з’явився Чорний Пес?
-
Чому принесли «чорну мітку»?
-
Що розповідають речі в скрині про свого господаря?
-
Чому Джім бере пакуночок з паперами?
-
Що було в пакунку?
Так здобувався скарб, який був
захований на острові. Навряд чи хтось залишиться байдужим, тримаючи в руках
таку карту. Лікар Лівсі і сквайр Трілоні захопились нею надзвичайно. Пройде
зовсім небагато часу і вони разом з юним Джімом на шхуні «Еспаньйола» вирушать
у сповнену небезпечних пригод подорож.
Звернення до епіграфу
-
Як проявляють себе головні герої в цих пригодах?
III.
Підсумок
Продовжити речення
Сьогодні на уроці я…
дізнався…
був вражений…
замислився…
IV.
Домашнє завдання
1.
Продовжити речення «Острів скарбів» - пригодницький роман, тому що…
2.
Підготувати розповідь про головних героїв роману,
використовуючи цитати.
3.
Скласти цитатний план характеристики Джіма Гокінса.
Комментариев нет:
Отправить комментарий